Mikołaj (origami modułowe)

Przedstawiam wam mikołaja zrobionego z origami modułowego (moduł chiński)
Diagramu nie znalazłem nigdzie do zrobienia takiego mikołaja, wzorowałem się jedynie na przykładzie dziadka mroza i troszkę przerobiłem go po swojemu by był ładniejszy i taki bardziej Polski :)
P.s mikołaj może mieć ręce ale wydaję mi się że taki ładniejszy :)













z góry przepraszam za niewyraźne zdjęcia ale coś aparat mój szwankował... 


Aby zrobić takiego mikołaja potrzebne jest 443 moduły (242 białe, 182 czerwone i 19 różowych)

1. Zaczynamy robić podstawę z białych modułów z trzech rzędów (jeśli ktoś nie wie jak niech wzoruję się na instrukcji do łabędzia)
2.  czwarty rząd jest z czerwonych
3. piąty zaczynamy budować brodę z trzech białych (tutaj krótsza krawędzią - popatrzcie na fotkę) oraz z 22 czerwonych
4. w szóstej dokładamy do brody już normalnie moduły 4 białe i resztę dokładamy czerwonych
5. w 7, 8 i 9 okręgu dokładamy do brody w każdym okręgu kolejno 5, 6, 7 białych modułów i resztę czerwonych (patrzcie zdjęcie)
6. 10 okrąg jest cały biały
7. w 11 dokładamy na środku czerwony i resztę białych
8. w 12 okręgu dokładamy 2 białe na wąsy, 2 różowe krótszą krawędzią, 19 białych i znów na końcu 2 różowe (przypatrzcie się fotką)
9.  13 okręgu - 7 różowy (krótszą krawędzią), 18 białych
10. 14 okrąg - 8 różowy (krótszą krawędzią), 17 białych
11. czapkę robimy z krótszych krawędzi, dokładamy następująco dwa rzędy czerwonych i jedną białych w tym że białe  nakładamy w sposób  taki że co jeden moduł omijamy.


Powodzenia! i jeszcze raz przepraszam za niewyraźne fotki

32 komentarze:

  1. Jeśli nie dajecie rady budować mikołaja z opisu i fotek to mogę diagram narysować. Wystarczy napisać że jest takie zapotrzebowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli można to proszę o diagram,tak mi jest go łatwiej zrobić.Dziękuje.

      Usuń
  2. Witam, czy jest jakaś zasada odonśnie tego, że w danym okręgu ma się znajdować na przykład parzysta ilość modułów lub nieparzysta?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Hm, nie za bardzo rozumiem tego pytania. Chodzi ci konkretnie o tego mikołaja? Bo Ja akurat tego mikołaja zacząłem robić z 25 modułów... ale jak chcesz większego porostu dołóż parę modułów i sugeruj się podstawą. A jeśli ci chodzi o różne figurki modułu chińskiego to przeważnie gdy coś robię patrze na diagramy i to z tym różnie bywa... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czyli w pierwszym okręgu miałeś 25 modułów? a gdyby było 24, też by wyszło? O to mi chodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak miałem 25 modułów, a czy byś dał/a mniej czy by wyszło to musisz sprawdzić sam/a :) chociaż z broda byś miała kłopot i głowa więc lepiej dołożyć więcej modułów i zwiększyć je przy brodzie itp taka moja rada :D (wiem troszkę dziwnie tłumacze no ale... musisz mi to wybaczyć)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ok, chyba rozumiem. Tak szczerze to już trochę bawiłam się modułem chińskim i zrobiłam dwa modele, ale według instrukcji opisowo-zdjęciowej a nie według schemtau chińskiego, bo w tych krzaczkach wogóle się gubię. Nie umiem jeszcze sama kombinować. Narazie wolę wiedzieć ile mniej więcej muszę przygotować modułów aby sobie zorganizować kartki, itd. Pozdrawiam i życzę owocnego składania.

    A.

    OdpowiedzUsuń
  7. Również pozdrawiam jak by coś pytaj śmiało :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A gdyby tak na blogu pojawiły się rady jak przechowywać moduły by się nie niszczyły, brudziły, no i oczywiście jakiś magiczny sposób na to by gotowe prace się nie kurzyły. Ja swoje popsikałam lakierem do włosów ale to taka marna trochę metoda ;/

    Pozdrawiam

    A.

    OdpowiedzUsuń
  9. hm, pomyślę nad takim postem... dzięki za pomysł ale nie wiem kiedy to nastąpi;/
    Bo mam zamiar na bloga wrzucić jeszcze w tym tygodniu parę pomysłów jak robić gwiazdki z papieru... ach i jak piszesz komentarz możesz tam wybrać zamiast anonimowego 'nazwa/adres URL" wtedy wpisujesz nazwę np. swój nick a adres to możesz tego bloga i już nie muszę odpisywać anonimowi hehe :D

    OdpowiedzUsuń
  10. a jak duże to jest mniej wiecej ??

    OdpowiedzUsuń
  11. A to zależy jak duże robisz modułu :) ten mój miał coś około 15 cm

    OdpowiedzUsuń
  12. czy ten czwarty rząd ma być przeciwprostokątną na zewnątrz ? bo w 5 punkcie pisze cos o krótszej krawędzi

    OdpowiedzUsuń
  13. Czwarty rząd jest cały normalnie z czerwonych dopiero dopiero w piątym trzy białe dajemy odwrotnie a resztę koła dopełniamy czerwonymi później już normalnie... Kliknij w fotkę aby ją powiększyć i się przypatrz :) Pozdrawiam i powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  14. jeśli czegoś nie widzicie na tych zdjęciach to wejdzie na dziadka mroza tam lepiej widać

    OdpowiedzUsuń
  15. podajcie diagram

    OdpowiedzUsuń
  16. Diagramu raczej nie znajdziesz :) ale tu masz wszystko łatwo wyjaśnione...

    OdpowiedzUsuń
  17. z ilu karteczek jest zrobiona podstawa???

    OdpowiedzUsuń
  18. w komentarzach pisałem... z 25 :)

    OdpowiedzUsuń
  19. 10 okrąg to też krótszymi ?

    OdpowiedzUsuń
  20. Mogłabym wiedzieć jak zostały zrobione oczka i buzia?

    OdpowiedzUsuń
  21. Hej, buzia jest zrobiona z modułu a oczka z kartki papieru, po prostu wyciąłem coś takiego jak na zdjęciu dorysowałem dwie kropki i przykleiłem:) Chociaż znam takich co doczepiają zamiast oczów małe guziki :)

    OdpowiedzUsuń
  22. a masz może lepsze jakości zdjęć ?

    OdpowiedzUsuń
  23. @Kasia, nie mam lepszej jakości zdjęć... tego mikołaja robiłem dwa lata temu więc wiesz...

    @Matylda, jak pisałem wyżej, bardzo dawno robiłem tego mikołaja a chwili obecnej nie składam nic bo po prostu nie mam czasu... Musi Ci wystarczyć to co widać.

    OdpowiedzUsuń
  24. a jak da się trochę mniejszego mikołaja zrobić ?
    proszę o szybką odpowiedz \ Beatka :P

    OdpowiedzUsuń
  25. Zapewne się da :) jak chcesz mniejszego to podziel wszystko o połowe i będzie raz mniejszy :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Czy możnaby było pokazać jak dorobić do niego ręcę?

    OdpowiedzUsuń
  27. całkiem,całkiem

    OdpowiedzUsuń
  28. ja swoje origami pakuję w folię taką do kwiatów można kupić w kwiaciarni związuję na górze i w ten sposób kurz nie osiada bezpośrednio na prace

    OdpowiedzUsuń
  29. z ilu modułów jest zrobiony cały mikołaj? :)
    Ile białych, ile czerwonych i ile różowych? :)

    OdpowiedzUsuń
  30. @Amanda... mnie tam mama uczyła czytać ze zrozumieniem... tam wyraźnie pisze "Aby zrobić takiego mikołaja potrzebne jest 443 moduły (242 białe, 182 czerwone i 19 różowych)"


    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń