Łabędź (instrukcja jak go zrobić)



Każdy z was zapewne jest ciekaw jak się robi takiego łabędzia i jak długo... Zawsze na flogu spotykam się z bardzo miłymi komentarzami dotyczące origami modułowego dlatego też przedstawiam na tym blogu wykonania takich rzeczy ;-) łabędź jest łatwy do zrobienia tylko wymaga dużo czasu i cierpliwości. Przedstawiam wam opis zrobienia łabędzia z 320 modułów nie jest on wielki ani mały...

opis pochodzi z pewnej książki trochę zmodyfikowany prze zemnie :-) Ok, to zaczynamy. Najpierw musimy zrobić moduły z białej kartki (najlepiej jak podzielimy kartkę na 16 części) Moduły robimy zgodnie z opisem tutaj

1.  Pierwsze dwa moduły łączymy odwrotnie niż zwykle tak jak na zdjęciu
2. Dokładamy trzecie piórko. Wsuwamy jego lewy wierzchołek(od dołu) w prawą kieszonkę drugiego piórka.


3. Na prawy wierzchołek trzeciego piórka nakładamy lewą kieszonkę czwartego piórka, zachowując kierunek ułożenia wierzchołków jak przy drugim piórku.


4. Rozpoczynamy tworzenie trzeciego rzędu poprzez nałożenie na prawy i lewy wierzchołek piórek drugiego rzędu, piątego piórka. W trzecim rzędzie zachowujemy identyczny kierunek ułożenia piórek jak w rzędzie drugim.

5. Mocno wciskamy piórka w siebie, starając się by podstawy kolejnych rzędów układały się równolegle względem siebie.

6. Dokładamy szóste piórko. Wsuwamy jego lewy wierzchołek(od dołu) w prawą kieszonkę czwartego piórka. Kierunek ułożenia jak dla pierwszych dwóch piórek z tego rzędu.




7. Ósme piórko nakładamy na kolejne wierzchołki w rzędzie drugim.

8. Lewy wierzchołek dziewiątego piórka wsuwamy w prawą kieszonkę siódmego piórka z drugiego rzędu.


9. Tak układają się piórka z drugiej strony pracy.


10. Ponownie na prawy wierzchołek dziewiątego piórka nakładamy lewą kieszonkę dziesiątego piórka.


11. Jedenastym piórkiem łączymy kolejne wierzchołki trzeciego rzędu. Wykonujemy jeszcze 6 takich elementów.

12. Elementy łączymy ze sobą. Lewy wierzchołek pierwszego piórka wsuwamy od dołu w prawą kieszonkę piórka dziesiątego, a piórkiem dwunastym zamykamy rząd trzeci.


13. Dwa elementy złączone razem.

14. Pierwsze 3 okrążenia powstaną w wyniku połączenia ze sobą siedmiu wykonanych wcześniej elementów.

15. Okrąg zamykamy nakładając piórko na ostatnie dwa wierzchołki trzeciego okrążenia.

16. Spód trzech pierwszych okrążeń.


17. Okrążenie czwarte budujemy z 28 piórek. Każde nakładamy na wierzchołki dwóch sąsiednich piórek niższego rzędu. Identycznie budujemy kolejne 3 okrążenia.


18. Po każdym okrążeniu, pracę delikatnie ściskamy w dłoniach poprawiając wzajemne ułożenie piórek.

19. Od okrążenia ósmego, zaczynamy budować ogon, skrzydła i podstawę szyi. Ogon budujemy z 7 piórek. Nakładamy je na wierzchołki piórek niższego okrążenia, ale zmieniamy kierunek ich ułożenia(tak jak w okrążeniu pierwszym). spowoduje to odchylanie się ogona do tyłu. Na pozostałe piórka nakładamy kolejne piórka jak wcześniej. Od okrążenia dziewiątego na ogon nakładamy 6 piórek, zaczynając od drugiego wierzchołka pierwszego piórka. Zachowujemy ten sam kierunek ułożenia piórek do samego końca budowania ogona.


20. Następnie rozpoczynamy budowanie skrzydeł i podstawy szyi. W tym celu, pomijamy z jednej i drugiej strony ogona po dwa wierzchołki i nakładamy po 6 piórek identycznie jak w okrążeniu niżej. Pomijamy znowu po dwa wierzchołki i nakładamy 6 piórek na podstawę szyi.

21. W każdym kolejnym okrążeniu będziemy teraz zmniejszać o 1 szt. liczbę piórek w ogonie, skrzydłach i podstawie szyi. W ten sposób uzyskamy wypukły brzuszek i odchylający się ogon. Po każdym okrążeniu pracę należy teraz ściskać do środka, tylko od strony skrzydeł. Ogon, skrzydła i podstawę szyi kończymy w momencie, kiedy nałożymy na nie po jednym piórku.



22.  Szyję budujemy z 23-28 piórek. Najpierw luźno wkładamy piórko w piórko, a następnie mocno wciskając je w siebie, nadajemy kształt literki C.


23. Coś takiego.


24. Dołączamy pozostałe piórka i łączymy szyję z korpusem. Coś takiego nam powinno wyjść :)










Oczywiście gdy nam coś krzywo wyszło czy jeszcze coś innego to możemy dołożyć modułów czy jakoś starać się nadrobić braki...

Myślę że każdy sobie poradzić, ten opis jest przepisany z książki więc powinien być jasno zrozumiały jeśli  ma ktoś jakiś kłopot z połączeniem  jakiegoś elementu to pytajcie. ;D

Powodzenia!

86 komentarzy:

  1. na początku nie wiedziałem w ogóle jak to zrobic ale potem wszystko poszło jak bułeczka

    OdpowiedzUsuń
  2. To się cieszę że się udało :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. heej ! ; * mam 13 lat i teraaz akurat ucze się tego na kółku matematycznym ;D będęe robiła zająca wielkanocnego ;)) a takiego samego łabędzia mamy w szkole ;*
    to jest bardzo ładnee ;)
    pozdrawiam gorąco :P)))

    OdpowiedzUsuń
  4. No zająć fajny też napewno przygotuję na Wielkanoc jakieś nowe figurki :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie mogę znaleźć tego filmiku o składaniu łabędzia

    OdpowiedzUsuń
  6. tutaj masz http://pozytyvnie.blogspot.com/2010/10/abedz-origami-moduowe.html tylko to jest filmik do troszkę innego łabędzia :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. zrobiłam tego łabędźia w jeden dzień. w dwa dni robiłam moduły a dzisiaj zobaczyłam efekt. to mój trzeci łabędź, zrobiłam także hello kitty.jest przecudna pozdrawiam serdecznie =]

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam, wyszedł super ; D Dwa dni na niego przeznaczyłam ; D( dwa wieczory) ; d

    OdpowiedzUsuń
  9. Wykonałam już dolną część i mam problem ze zrobieniem skrzydeł i szyi...;P Nauczyłabym się tylko wtedy, gdyby ktoś mi okazał;) Inaczej nie... POWODZENIA dla wszytskich SKŁĄDAJACYCH TAKIE CUDA;**

    OdpowiedzUsuń
  10. jak masz już podstawę to masz już połowę sukcesu :)
    na ile modułów masz dolną podstawę?
    najlepiej sobie ją podziel na połowę np. jak masz na 100 to zrób sobie ogonek na 10 modułów i zostaw po drugiej stronie 10 na szyje resztę co zostanie po bokach to będzie miejsce na skrzydła :P

    OdpowiedzUsuń
  11. zaczynam powoli robić i chyba mi sie uda . mam już pierwsze 3 okrączenia , i na moje ooko to wygląda zajebiscie,ciekawe co to będzie jak do końca ułoże!:D

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapewne będzie piękny łabędź :) jak macie jakieś swoje prace możecie przesyłać mi z chęcią na blogu umieszczę bo sam nie mam czasu kiedy składać :|

    OdpowiedzUsuń
  13. właśnie zaczynam robić ;) mam nadzieję, że mi wyjdzie. Trzymajcie kciuki ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. To jest piękne.

    OdpowiedzUsuń
  15. I love tą stronę!
    tu jest tak wszystko ładnie przedstawione i czytelnie och!
    Ja też zrobiłam podstawę i biorę się do 4 okrążenia;p
    trzymajcie kciuki;)

    OdpowiedzUsuń
  16. ile modułów potrzeba ??

    OdpowiedzUsuń
  17. @anonimowy, przecież pisze ile potrzeba o_O'
    pisałem wyraźnie "rzedstawiam wam opis zrobienia łabędzia z 320 modułów nie jest on wielki ani mały..." :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. macie gdzieś linka jak zrobić tego zająca? ;>
    Pozdrawiam <3
    Ja zrobułam już 6 takich łabędzi i sie wszystkim podobają ;d
    ;***

    OdpowiedzUsuń
  19. @anonimowy, takiego zająca http://pozytyvnie.blogspot.com/2010/11/kroliczek.html ???

    OdpowiedzUsuń
  20. ogólnie to dobrze mi idzie ale jak zacząć to z tymi skrzydłami ogonem i szyją ? posiadasz może jakiś dokładniejszy opis ?

    OdpowiedzUsuń
  21. Prostszego opisu nie znajdziesz :)
    Może popatrz na ten filmik http://pozytyvnie.blogspot.com/2010/10/abedz-origami-moduowe.html :-) myślę że jak zobaczysz to już będzie wszystko jasne..

    OdpowiedzUsuń
  22. To jest moje pierwsze origamii. Moim zdaniem wszystko łądnie opisane.Bazowałem tylko na tym poradniku. Nie chwaląc się wyszło bardzo łądnie:)


    Dzięki wielkie

    OdpowiedzUsuń
  23. Możesz się pochwalić jak wyszło :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Ile potrzeb a wszyskich modułów by to zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  25. @Anonimowy, czytać nie umiesz? :|
    Pisze ci tam wyraźnie że 320 modułów...

    OdpowiedzUsuń
  26. SZYJE ROBI SIE Z TYCH SAMYCH CZĘŚCI ??

    OdpowiedzUsuń
  27. Jeśli dobrze się rozumiemy to tak :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Czyli na podstawę potrzeba 7 części łącznie z pierwszą zrobioną, tak?

    OdpowiedzUsuń
  29. Fajny. ;)
    Miałem takiego, lecz kot mi go zniszczył.

    Teraz robię drugiego . ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Genialne!
    Dzięki to ja idę robić prezenty na urodziny dla mamy, taty i koleżanek.

    Dzięki jeszcze raz!!!

    OdpowiedzUsuń
  31. Cieszy mnie to że komuś się to przydaję :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  32. jestem na etapie składania karteczek,bardzo pracochłonne:)ale zrobie łabędzia kiedyś napewno wcale nie taki łatwy!!!

    OdpowiedzUsuń
  33. Zrobiłam go jest super! Na początku nie wiedziałam jak zrobić moduły ale zobaczyłam na youtube i potem wszystko poszło gładko. Jest piękny i będę go sprzedawać na majówce.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. Nie umiem wybudować ogona:( Męczę się już od 1 godz.

    OdpowiedzUsuń
  35. Fajny projekt - przyda się dla koleżanki na urodziny.
    Wcześniej robiłam trochę inne z koleżanką, takie na ok 500 części. Trójkąty składałyśmy w szkole i niektórzy nam pomagali, ogólnie fajne wyszły, dawałyśmy je nauczycielom. Koleżanka zrobiła tez pawia (męczyła się trochę bo to ok. 1000 elementów) ale wyglądał super.

    OdpowiedzUsuń
  36. a jak zrobić ogon

    OdpowiedzUsuń
  37. Łabędź jest super! ale mam mega problem i chyba go sama nie ogarnę!
    Mianowicie: zrobiłam pierwsze okrążenie, ale jak mam dołożyć drugie i trzecie?

    OdpowiedzUsuń
  38. na początku było ciężko robić a potem to już poszło :P

    OdpowiedzUsuń
  39. hej, a mógłby ktoś rozpisać jak zrobić z 200 modułów ( czyli ile zużyć na podstawę dolną , szyje itd. ) Błagam u mnie to jest obowiązkowe na technikę, nikt tego nie umie, a nie chcę dostać jedynki. A ja z origami dwie lewe ręce, wiec sama nie wykombinuję o co chodzi.

    Z góry dziękuje.

    OdpowiedzUsuń
  40. z 200 modułów strasznie mały wyjdzie... i dużo kombinowania:) a to nauczycielka będzie to liczyć? o.O'

    OdpowiedzUsuń
  41. Mam pytanko jakiej on wychodzi wielkosci tak mniej-wiecej? z jakiej czesci kartki ro robiliscie (1/8, 1/16, 1/32)? to dosyc wazne... licze na odp

    OdpowiedzUsuń
  42. ten co widzisz robiłem z kartki dzielonej na 1/32 ale ale lepiej wychodzi gdy jest dzielona na 1/16 a wysokość hmm coś do 20 cm z głowa:)

    OdpowiedzUsuń
  43. Instrukcja świetna -dziękuję. Łabędź wyszedł naprawdę śliczny.
    Chciałabym jednak zrobić dużo większego ( jako dekorację stołu weselnego mojej córci). Doradźcie proszę z ilu modułów powinnam zrobić
    i jakiej wielkości zastosować kartki.

    OdpowiedzUsuń
  44. Może interesuję cie taki http://pozytyvnie.blogspot.com/2010/12/abedz-duzy-modu-chinski.html ??

    OdpowiedzUsuń
  45. Dzięki Marcinie. Na razie zaczęłam robić z 1/16 kartki, ale z dwukrotnie większej ilości niż Twój powyżej. Na efekt muszę jeszcze trochę poczekać, bo "dziubię" tylko wieczorami.
    Później wykorzystam polecany przez Ciebie link.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  46. Nie wiem w końcu czy ogon ma być odchylony do środka czy w drugą stronę.

    OdpowiedzUsuń
  47. odchylony... chociaż znam osoby co robią do środka ale Ja osobiście robię odchylony, ładniej to wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  48. Dzięki. Mam 11 lat i w tamtym roku nauczyłam się robić moduły. Właśnie będę robiła skrzydła i podstawę szyi. Uważam że origami jest bardzo fajowe.

    OdpowiedzUsuń
  49. Ja robie 1 moduł z A3 zużyłem 8 bloków a dopiero połowa xd
    juz ma 1m wysokości

    OdpowiedzUsuń
  50. Nie rozumiem jak zacząć robić ogon,skrzydła i szyję.Jest to dopiero mój pierwszy model origami ale od czegoś trzeba zacząć :) Czy mogę prosić o jakiś bardziej szczegółowy opis lub filmik czy coś w tym stylu żeby to bardziej zrozumieć? Oczywiście do 7 rzędu idzie mi świetnie :P
    Czekam z niecierpliwością na odp. :)
    Chyba jedyna tu jestem taka niekumata xD

    OdpowiedzUsuń
  51. Znaczy z szyją dam se rade ale gorzej ze skrzydłami i ogonem....;/

    OdpowiedzUsuń
  52. ale to już jest dość łatwo wyjaśnione :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Sprubuję ale wątpie że mi się uda:( tak jak już pisałam trudno skumać(w moim przypadku) hehe :D

    OdpowiedzUsuń
  54. Teraz mi się przypomniało że podobny łabędź jest też tutaj http://pozytyvnie.blogspot.com/2010/10/abedz-origami-moduowe.html :)

    Pozdro:)

    OdpowiedzUsuń
  55. Gdzieś godz.przed tym jak podałeś link zakumałam o co chodzi i w końcu zrobiłam było kilka komplikacji ale w końcu wyszedł i jest piękny :D

    OdpowiedzUsuń
  56. No to super że ci się udało:)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  57. Trudne ale spróbuje

    OdpowiedzUsuń
  58. zrobiłam i wyszło zaczepiście!!




    POZDRAWIAM WSZYSTKICH

    OdpowiedzUsuń
  59. nie wiem jak zrobić podstawe tu jest dobrze opisane ale mi nie wychodzi,wszystko mi się psuje co mam zrobić aby wyszła ??? :)

    OdpowiedzUsuń
  60. ja tego nie rozumiem próbowałam zrobić ale mi nie wyszło niech ktoś mi wytłumaczy

    OdpowiedzUsuń
  61. Ja też próbuję trzeba mieć sporo cierpliwości. Czasem się złoszczę ale następny będzie łatwiej zrobić...

    OdpowiedzUsuń
  62. Ja też próbuję jakoś poszło ale początki były trudne. Trzeba mieć dużo cierpliwości.

    OdpowiedzUsuń
  63. Zrobiłem! 6 dni składania (po 1 h dziennie) i 1 dzień składania (1,5 h). Wyszło bbaajjeerrnnee :-):-):-):-):-):-D:-D:-D:-D:-D

    OdpowiedzUsuń
  64. Nie kumam jak zrobić podstawę POMÓŻCIE!

    OdpowiedzUsuń
  65. zobacz to... może bardziej zrozumiesz http://pozytyvnie.blogspot.com/2010/10/abedz-origami-moduowe.html

    OdpowiedzUsuń
  66. Cześć, robie łabędzia trochę innego ale też z modułów, mam w podstawie po 30 modułów w rzędzie, ale po odwróceniu podstawy pierwszy rząd zaczyna mi się skręcać i konstrukcja się krzywi. Sprawdzałam - wszystko jest zrobione ok, więc nie wiem co się dzieje. Może masz jakieś rady?

    OdpowiedzUsuń
  67. to normalne że się skręca przy większej ilości... rób dalej a zacznie się prostować jak powinno :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  68. zrobiłam już dwa:)

    OdpowiedzUsuń
  69. trzeba do tego używać kleju?

    OdpowiedzUsuń
  70. Hej, chyba już wiem czemu niektórzy mają problemy z szyją i skrzydłami. Twój łabędź ma 28 modułów w rządku, a przy okrążeniu 8 wychodzi 29 razem (7 na ogon, 2x6 na skrzydła, 6 na szyję i 4 puste). Trzeba zrobić szyję na 7 modułów (i w tedy nie zostawiać już wolnego miejsca między szyją a skrzydłami) lub ogon 6 i wszystko będzie piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  71. ile takich elemętów będę potrzebowała?

    OdpowiedzUsuń
  72. Fajnie ze ktos chcial to pokazac na pierwszy rzut oka ,czarna magia wielkie dzieki

    OdpowiedzUsuń
  73. Dzięki tobie dostałam 6 za łabędzia.Bardzo dziękuję za tą instrukcję.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  74. utkne chyba przy tych skrzydlach ;/ nie lapię tego :(

    OdpowiedzUsuń
  75. Przecież to masz łatwe... może ci będzie lepiej z filmiku.... łap link http://pozytyvnie.blogspot.com/2010/10/abedz-origami-moduowe.html

    OdpowiedzUsuń
  76. Marcin dziękuję :) poradziłam sobie bez filmiku, została tylko szyja do zrobienia, ale dzięki filmikowi, chyba zrobie też tą podstawkę :P

    OdpowiedzUsuń
  77. Hejka! Czy mogłabym dodac do postu na moim blogu linka do tej stronki? Pozdrowionka! =)

    OdpowiedzUsuń
  78. Jak zrobić ten pierwszy rząd i wogule te moduły? Błaaaaagam, odpowiedz.

    OdpowiedzUsuń
  79. yyyy wszystko jest przecież opisane

    OdpowiedzUsuń