Jak zacząć (origami modułowe)

Jak zacząć składać origami modułowe? (mowa o module chińskim!) najpierw musimy zacząć nauczyć się składać pojedyncze moduły.
Najlepiej gdy zakupimy sobie kartki A4 (tu kolor nie gra różnicy tylko to od naszej fantazji zależy. Kartki A4 kolorowe mają różne grubości, Ja polecam te cienkie) taką kartkę dzielimy na 16 lub 32 części (małe prostokąciki tak jak na obrazku numer 1).
No to zaczynamy składanie :



1. Nasz mały prostokącik
2. Zginamy go na połowę
3. Później jeszcze raz (tak jak na zdjęciu)
4. zginamy boki karteczki do środka
5. Odwracamy naszą karteczkę
6. Zginamy boki do środka


7. i do góry jak na obrazku
8. coś takiego powinniśmy mieć
9. zginamy to jeszcze raz na połowę i gotowe! to jest nasz pierwszy moduł :)



Tu są w rożnych kolorach już gotowe moje moduły ;-)


// a tu jeszcze przedstawiam składanie  w formie obrazkowej, bo z zdjęć które wyżej zamieściłem ciężko nie którym się połapać :)





---------------------------------------------------

a tutaj jeszcze jak powinno wyglądać dzielenie karki na prostokąciki czyli nasze przyszłe moduły :)



33 komentarze:

  1. a nie masz diagramów do japońskiego origami??

    OdpowiedzUsuń
  2. A nie chodzi Ci przypadkiem o diagramy modułu chińskiego a nie Japońskiego...? po za tym nie będę tu dodawał diagramów skopiowanych z książek bo szanuję autorów i nie chce ich w ten sposób okradać. :-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. jakiej wielkości mają być mniej więcej te prostokąciki

    OdpowiedzUsuń
  4. mi wyszło 21 tych prostokątów

    OdpowiedzUsuń
  5. @anonimowy

    Hm zależy jak kartkę sobie podzielisz, powinno być albo 32 albo 16 czasem ludzie robią i większe. Te mniejsze to 5 cm na 4 cm a te większe to 7,5 cm na 5 cm (tak plus minus)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja używam małych karteczek z bloczku i przecinam je na pół

    OdpowiedzUsuń
  7. ja używam kwadratowych karteczek 650 szt i każdą dzielę na pół

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam pytanie,jak to trzeba wsadzić jedno w drugie,bo mi nie wychodzi nic. :( A bardzo chciałabym to złożyż? Może ktoś ma zdjecia jak to się robi.

    OdpowiedzUsuń
  9. hm, kiedyś pisałem jak je łączyć :-) np. tu http://pozytyvnie.blogspot.com/2010/08/aczenie-moduow.html ale tam nie wyraźne fotki i bardzo to bardzo stary tekst ale może weź popatrz na jakiś filmik jak to się łączy i załapiesz :D a jak nie to ci opiszę ze zdjęciami jak to robić tylko daj znać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chciałabym żeby to było zamieszczone jak łączyć, mółgbyś opisać byłabym bardzo wdzięczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. np. tutaj coś pisałem na ten temat jak łączyć jeśli to nie wystarcza napisz na email to coś wymyślimy. http://pozytyvnie.blogspot.com/2010/08/aczenie-moduow.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Ok łączyć już umiem. ;) A co z wielkością: jeśli zrobię te moduły 16 z kartki A4 to ten łabędź jakiej mniej więcej wychodzi wielkości? Jakiej najlepiej robić?

    OdpowiedzUsuń
  13. A to już zależy od Ciebie jaki chcesz. Dawno nie robiłem łabędzi więc Ci go nie zmierzę teraz... ale plus minus z 16 cm razem z szyją :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Yhym ;) Dziękuję bardzo ;) Mam zamiar nauczyć się różnych wzorów bo są śliczne, tylko właśnie nie wiem jakie te wymiary ; D

    OdpowiedzUsuń
  15. Najlepiej sobie rób na początku z tych 16 kwadracików z kartki :) Chociaż znam takie osoby co dzielą kartkę na 8 części lub 32, to wszystko zależy od kwestii gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam kilku kupców na tego łabędzia tylko nie wiem czy z 16 kwadracików nie będzie za małe ;) Ale naprawdę bardzo Ci dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  17. Hehe, to składaj i zobacz czy Ci będzie pasował taki... :) Powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Tak zrobię, Nie dziękuję ;) Pozdrawiam ^^

    OdpowiedzUsuń
  19. ja robie z 32 ale słyszałam że da sie z 64

    OdpowiedzUsuń
  20. dięki fajne wiem już jak, jakbyś jeszcze mógł napisać jak zabrać się do takiego łabędzia z origami moduowgo ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. ja robie juz 10 lat z origami i mam wszystko praktycznie zrobione

    OdpowiedzUsuń
  22. origami jest fajne

    OdpowiedzUsuń
  23. ja z całą rodziną składałam i mi nie wyszło

    OdpowiedzUsuń
  24. Niedługo będę robić filmik na Youtube jak złożyć jeden moduł i całego tulipana. Bardzo fajna rzecz do wręczenie na jakąś okazje :)
    Pozdrawiam Monika.

    OdpowiedzUsuń
  25. To Jak zrobisz filmik Moniko, to prześlij mi na mail link to dodam na bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  26. toz tych modułów robi sie koszyki ?
    w

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  28. wyjdzie, np. łabędź jeśli zrobi się moduł z całej kartki A4 lub jej połowy?

    OdpowiedzUsuń
  29. Można zrobić nawet 128, ale składanie pod lupą...

    OdpowiedzUsuń
  30. Czym można nabłyszczyć moduły?? Bo wiem, że czymś można, ale właśnie nie wiem czym.;( Chce zrobić łabędzia jako prezent. Help!

    OdpowiedzUsuń
  31. kiedyś jakaś dziewczyna pisała że spryskuję swoje prace lakierem do włosów :)

    OdpowiedzUsuń